Dr. Jordi Sasot Llevadot

És metge especialista en Psiquiatria i Pediatria per la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat Docent Vall d'Hebron) des del 1983.

Magíster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil pel Departament de Farmacologia i Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d'excel·lent.

Col·legiat pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona amb el nº 13.345.

Pertany al Cos Facultatiu del Centro Médico Teknon on dirigeix la Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil).

President de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Membre de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Membre de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la Societat Catalana de Pediatria.

Membre de la Asociación Española de Pediatria.

Membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Professor del Postgrau en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Fracàs escolar a Catalunya

Articles de premsa

"...Les dades actuals posen de manifest que el baix rendiment escolar i el fracàs escolar no poden ser solament atribuïts al model educatiu..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1521

Data: 16 de juny de 2016

El fracàs escolar entès com el total d'alumnes que no finalitzen l'ESO és un greu problema a Catalunya. Això afecta el 25/30% de l'alumnat (terme mitjà europeu del 5/10%). Aquestes xifres, més que contrastades pels informes PISA, situen a Catalunya com un dels països europeus amb major problemàtica escolar d'Europa. Som en un país en què no existeix en Salut una cartera de serveis en l'àmbit públic per diagnosticar i tractar la problemàtica neurobiològica dels Trastorns de l'Aprenentatge.

Les dades actuals posen de manifest que el baix rendiment escolar i el fracàs escolar no poden ser solament atribuïts al model educatiu, a la família o a la societat en general.

Cal oferir explicacions científiques contrastades que busquin solucions multidisciplinàries efectives per combatre aquest greu problema en els anys vinents.

És fonamental incorporar un model mixt mèdic-psico-educatiu multidisciplinari i integral, basat en la detecció precoç de les patologies del neuro-psico-desenvolupament que afecten l'aprenentatge, que permeti una ràpida intervenció terapèutica docent, psicològica i mèdica. La població catalana està clarament infradiagnosticada i molt escassament tractada.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59