Dr. Jordi Sasot Llevadot

És metge especialista en Psiquiatria i Pediatria per la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat Docent Vall d'Hebron) des del 1983.

Magíster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil pel Departament de Farmacologia i Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d'excel·lent.

Col·legiat pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona amb el nº 13.345.

Pertany al Cos Facultatiu del Centro Médico Teknon on dirigeix la Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil).

President de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Membre de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la Societat Catalana de Pediatria.

Membre de la Asociación Española de Pediatria.

Membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Professor del Postgrau en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Autisme: senyals d'alarma

Articles de premsa

"...els trastorns de l'espectre autista (TEA) es poden i han de ser diagnosticats no més tard dels 3-4 anys..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1593

Data: 15 de Novembre de 2017

 

Els trastorns de l'espectre autista (TEA) es poden i han de ser diagnosticats no més tard dels 3-4 anys. Quines són aquelles variables, que independentment del nivell de llenguatge que tingui el nen o nena i de les seves capacitats cognitives, ens poden indicar la presència de dificultats significatives en la seva comunicació i interacció social, és a dir, de la possible presència d'un trastorn de l'espectre autista?:

 • Mostrar un contacte visual pobre, costa mirar o mantenir la mirada.

• No somriure a altres persones.

• Rarament comunica emocions amb la seva expressió facial, és molt poc expressiu.

 • No s'interessa per altres nens o adults.

• No té interès a compartir amb altres persones coses que li agraden.

• No dóna objectes als seus pares ni tampoc assenyala.

 • El seu llenguatge és moltes vegades ecolàlic (repetició de la parla).

 • Les frases són vocalitzacions sense significat i estereotipades.

 • En omissió de llenguatge, no hi ha un ús espontani de gestos, o el seu ús és inapropiat.

 • No mostra joc simbòlic.

 • El seu joc pot ser repetitiu i utilitza els objectes de manera no funcional.

 • Presenta comportaments estereotipats. 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 12 desembre 2017, 17:46