Dr. Jordi Sasot Llevadot

És metge especialista en Psiquiatria i Pediatria per la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat Docent Vall d'Hebron) des del 1983.

Magíster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil pel Departament de Farmacologia i Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d'excel·lent.

Col·legiat pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona amb el nº 13.345.

Pertany al Cos Facultatiu del Centro Médico Teknon on dirigeix la Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil).

President de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Membre de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Membre de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la Societat Catalana de Pediatria.

Membre de la Asociación Española de Pediatria.

Membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Professor del Postgrau en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Dislèxia i TDAH: saber detectar

Articles de premsa

"...els professionals de la salut i de l'educació encara detectem molt més tard del que és adequat tots aquests trastorns..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1601

Data: 10 de Gener de 2018

 

La detecció precoç de la dislèxia i el TDAH en la infància sempre suposa una major possibilitat de recuperació. Els professionals de la salut i de l'educació encara detectem molt més tard del que és adequat tots aquests trastorns. A cada aula de 25 nens és habitual trobar dos o tres nens amb dislèxia i un o dos amb TDAH. La pregunta és: estan identificats?

 Aquest petit ja madurarà... esperem que la Primària... és només immaduresa, etc., són comentaris habituals que potser tenien sentit fa anys, quan els coneixements psiquiàtrics i psicològics no permetien l'actual del cervell. Avui no podem seguir-ho fent a partir dels 8 i 9 anys, hem de detectar-ho a Preescolar.

Els professionals de l'Atenció Primària en salut i educació haurien de conèixer estudis rigorosos que conclouen que la majoria dels Trastorns del Neurodesenvolupament (TDAH, Dislèxia, Autisme, etc.) són sospitats molt abans pels propis pares, malgrat el seu desconeixement. El seu vincle afectiu i la seva contínua convivència els permet intuir en molts casos les dificultats. És comú utilitzar el concepte "ull clínic", jo afegiria "dida clínica': Cal escoltar i avaluar.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 27 juliol 2018, 09:42