Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

TDAH: millorar l'autocontrol

Articles de premsa

"Els professors diuen que és un nen mogut, també amb una mobilitat diferent. A l’hora del treball escolar sovint està sense finalitzar, il·lustra els seus dibuixos al seu aire i necessita ajuda i supervisió constant..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1220

Data: 23 de juliol de 2010

 

Entra a la consulta, té 7 anys i una cara molt espavilada, somriu, se’l veu feliç, però els seus pares estan bastant preocupats...

Diuen que han de repetir-li les ordes moltes vegades, més que als seus germans, durant els menjars no para quiet, s’aixeca, juga amb els coberts. Té moltes dificultats per escoltar el que li diuen. Va als llocs corrents.

Els professors diuen que és un nen mogut, també amb una mobilitat diferent. A l’hora del treball escolar sovint està sense finalitzar, il·lustra els seus dibuixos al seu aire i necessita ajuda i supervisió constant.

Amb freqüència, si se’n fa el diagnòstic, són nens intel·ligents, però el seu rendiment és més baix en el seu dia a dia i no es correspon a la seva capacitat per dèficits atencionals o de manca d’autocontrol, cosa que dificulta anar assolint noves estratègies.

Autors com Biederman estan d’acord a definir-ho com un dèficit en la regulació de la resposta a les situacions.

Saber què cal fer els ajuda a madurar i respon a la seva pregunta “perquè m’he de bellugar i tothom em diu el mateix?”.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59