Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Tranquil.litzar els pares

Articles de premsa

"...Ignorar les dificultats, per altra banda, implica que l'estat ďànim queda afectat..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1300

Data: 17 de febrer de 2012

A vegades les consultes de psicologia infantil o juvenil van adreçades a quedar-nos més tranquils, ens agrada molt més que rebre una informació que ens alerti.

Ignorar les dificultats, per altra banda, implica que l'estat ďànim queda afectat, la motivació es bloqueja i  l’esforç disminueix.

La dislèxia, dificultat en l’aprenentatge de la lectura, o bé la disgrafia, que afecta l’aprenentatge de l'escriptura com a dificultat per anotar les tasques, acabar els treballs escrits, o els exàmens a temps, la mateixa dissortografia, així com la discalcúlia, limiten el poder resoldre senzilles operacions o raonar correctament suposant un handicap per als nostres fills.

En molts casos un trastorn per dèficit ďatenció apareix almenys acompanyat per alguna d'elles. Això contrasta amb què, amb freqüència, quan avaluem la capacitat intel·lectual apareix com a normal. El motiu és que les proves valoren aspectes com raonar, abstraure, memoritzar, solucionar problemes mitjançant una forma en què no s’ha de llegar o escriure per contestar-les. De manera que un estudiant pot ser ràpid amb el seu ordinador; brillant en els jocs, creatiu per buscar solucions, argumentar bé quan ens porta la contrària o talentós en música o art, però tenir dificultats a l'escola compromet el seu futur i ajudar-lo ens tranquil·litza i és una bona opció.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 28 juny 2019, 09:23