Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Elogiar de manera selectiva

Articles de premsa

"...l'altre dia una mare comentava la seva dificultat per trobar els moments per dir algun elogi..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1302

Data: 2 de març de 2013

Moltes vegades necessitem incrementar les habilitats a l’hora de captar l’atenció dels nostres fills per aconseguir que s’atreveixin a iniciar nous aprenentatges. Tenim tendència, si no ho aprenen a la primera de canvi, a fer comentaris negatius que minoren la seva confiança d'entrada. L'altre dia una mare comentava la seva dificultat per trobar els moments per dir algun elogi i les dificultats per saber què dir. Com el saber dir: això m’agrada! En alguns moments, amb diferents paraules i gestos podem millorar el compliment de les indicacions que donem.

A nivell no verbal donar una abraçada a temps, acariciar els cabells col.locar el braç sobre les espatlles, somriure,fer signes d’aprovació faciliten la reIació amb els vostres fills. Fer un signe de temps, una T amb les dues mans, aixecar el polze.

A nivell verbal, "M'agrada quan tu fas...”. "Bon treball". “Això d'aquí molt bé, aquesta part pot estar millor, intenta millorar-la'‛,"ja saps que fa uns dies no podies fer això”. "Espera que ho vegi el pare o mare". “Has fet tot això tu sol". L'autoconfiança i l’autoestima és necessari educar-les a la infància, mantenir-les a l’adolescència i que apareguin ja integrades a la vida adulta.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 28 octubre 2019, 11:52