Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Deures escolars

Articles de premsa

"...Països com Finlàndia aposten per uns deures mes creatius..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1316

Data: 8 de juny de 2012

Quan era petita i acabava els deures sentia una forma de plaer especial. Ja de més gran era quelcom ja assumit en la confortable rutina de la tarda. Fa poc més de dos mesos la principal Federació de Pares francesa va qüestionar la seva eficàcia. La majoria van confluir en la clau del debat, "quants i quins deures". Hi ha diverses opinions sobre si haurien de ser més adequats a les necessitats de cada nen o adolescent, perquè tinguin un profit més orientat a l'alumne. Als EUA comencen en 10' a l'educació Infantil, fins a arribar a 120‛­150‛ pels alumnes de Batxillerat.

El que és cert és que la majoria d’alumnes que van bé ho tenen com a norma diària. Països com Finlàndia aposten per uns deures mes creatius que consisteixen a sol.licitar informació per algun tema que es treballa a classe, promovent l’autonomia, la responsabilitat i l’esforç personal . Altres asseguren que en lloc d‘ensenyar el que ja s’aprèn a l'escola, seria interessant disposar de més temps lliure per desenvolupar altres aficions o inquietuds. El problema  està quan es necessiten més de dues hores diàries, perquè es genera un conflicte familiar diari. llavors caldria valorar cada cas o trobar un punt d‘equilibri per no provocar una resposta més aversiva que l’esperada cap a l’escolaritat.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 28 juny 2019, 09:23