Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Estils Afectius

Articles de premsa

"...però durant els primers anys el que cal fer es guiar-los i explicar-los quines són les seves responsabilitats..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1318

Data: 22 de juny de 2012

El desenvolupament escolar dels vostres fills depèn en gran part de si han après o no des de ben petits, a l'escola bressol o en l’etapa prèvia a l'escola primària, a complir amb els seus deures.

Generalment, les mares dediquen diverses hores a la setmana a reforçar els coneixements que els seus fills han après a l'escola, però durant els primers anys el que cal fer es guiar-los i explicar-los quines són les seves responsabilitats, a més de preguntar-los quines són les seves motivacions, o què els agradaria pintar o dibuixar per incentivar la seva capacitat de raonament.

Algunes vegades els pares fan les tasques als seus fills sobretot quan els noten indiferents, irritables o malhumorats, però això, en comptes d`ajudar-los en el seu desenvolupament,  si es repeteix en moltes ocasions, pot afectar els seus hàbits d'estudi en un futur. El més convenient és crear un lloc a casa on el nen trobi un ambient tranquil, sense interrupcions, i que l'acostumeu des de l'escola bressol a tenir un tenir un horari fix d’estudi. Si és molt petit (1-2 anys) tindrà suficient amb 15 minuts de pràctica: durant l’etapa preescolar (3-6 anys) uns 45 minuts, i caldrà augmentar el temps segons augmenti la seva edat.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 28 juny 2019, 09:23