Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Intervenció infantil precoç

Articles de premsa

"...Treballar amb programes d’intervenció primerenca ajuda a la maduració..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1336

Data: 2 de novembre de 2012

Una de les publicacions més consultades pels pares a USA és “Washington Parent” pels articles del NIMH (National Institute Mental Health) principal grup de recerca i investigació de la ciutat de Bethesda. Les seves últimes recerques es realitzen sobre la “intervenció primerenca”. En etapes preescolars de 0 a 6 anys els principals trastorns es poden identificar amb les proves corresponents de desenvolupament cognitiu, maduració, llenguatge i conducta adaptativa. Això permet establir un correcte diagnòstic en edats preescolar, oferint el tractament d’intervenció adequat.

Aquesta mateixa setmana venia a consulta un nen de 4 anys que va caminar als 16 mesos i parlava menys de 10 paraules als dos anys, feia ecolàlies i repetició de sons. També, quan va iniciar l’educació infantil, amb el contacte amb altres nens no interactuava i presentava dificultats d’hàbits i socialització. Els pares van fer una primera consulta i explicaven que els havien dit que tornessin als 6 anys. No convençuts demanaven de nou una altra opinió ja que des de l’escola i l’entorn familiar més proper els comentaven que hi havia solucions. Treballar amb programes d’intervenció primerenca ajuda a la maduració. Tranquil·litzar els pares o ajudar els nens? O millorar la maduració fent les dues coses alhora.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 28 octubre 2019, 11:52