Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Protocol dislèxia i TDAH

Articles de premsa

"...No hi ha criteris comuns i clars d'actuació i això fa que els pares necessitin la informació..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1340

Data: 30 de novembre de 2012

Fa poc ens vam assabentar per organismes institucionals i per la premsa que està a punt de sortir a la llum un nou Protocol d'actuació per adaptar l'escolaritat a alumnes que presentin dificultats de TDAH com a alumnes amb necessitats educatives especials. Hi ha un cert desconcert perquè mentre en uns casos es recomana l'ajuda escolar en d'altres es desestima. No hi ha criteris comuns i clars d'actuació i això fa que els pares necessitin la informació per saber que han de decidir com a millor mesura per al futur del seu fill. En els cursos d'Educació Primària, el PI (Pla Individualitzat) s'aplica per a les dificultats de codificació semàntica de la lecto-escriptura en la dislèxia i dificultats de planificació i dispersió en el TDAH. Però això pren èmfasi en especial a l'Ensenyament Secundari i al Batxillerat, quan el nivell acadèmic augmenta i no s'arriba a assolir el nivell per aprovar l'escolaritat. Aquest PI permet l'aplicació d'un protocol d'actuació durant els cursos necessaris, es pot aplicar també al Batxillerat i pot finalitzar amb la petició de l'estudi de cada cas per accedir a la Selectivitat on un Tribunal accepta o denega la petició. Les dades de presentació finalitzen el 31 de gener i és ara quan es prepara la documentació: full de sol.licitud, pla individualitzat i informe mèdic-psicològic del centre que el tracta.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 28 juny 2019, 09:23