Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Primers senyals a l'aula

Articles de premsa

"...Les escoles catalanes disposaran a partir d'ara d'un protocol d'actuació específic per a alumnes afectats per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1348

Data: 25 de gener de 2013

Les escoles catalanes disposaran a partir d'ara d'un protocol d'actuació específic per a alumnes afectats per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense. Aquest projecte inclou un pla de xoc contra el fracàs escolar.

Es dóna importància als primers senyals de dificultats d'aprenentatge i d'aquests trastorns. Més de la meitat que afecten el 15% dels escolars donen senyals clínics sobre els 5 anys, tot i que alguns d'ells arriben a les consultes de l'especialista als 10 anys. Un nen que presenta dislèxia, a P-5 ja mostra dificultats en la seva lectoescriptura com solen reflectir els seus informes escolars. Un nen amb diagnòstic de TDAH aviat es veu que té dificultats per controlar la seva conducta com ho fan els altres nens de la mateixa edat. Una discalcúlia suposa un handicap per comptar, així com la disgrafia i la disortografia. La distribució d'aquestes dificultats queda manifestada dins de l'aula.

El dèficit d'atenció suposa el 34% de les consultes, el 19% la dislèxia, essent segons s'ha observat que a cada aula 4 o 5 nens precisen ser entesos i tractats de manera adient i ajudar-los amb les estratègies necessàries.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 28 juny 2019, 09:23