Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Triar què vull ser de gran

Articles de premsa

"... qualsevol canvi causa ansietat i deixar els amics i l'acollidor entorn escolar a vegades es fa difícil..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1501

Data: 28 de gener de 2016

En aquests dies de l'any els estudiants de batxillerat comencen a tenir símptomes d'inestabilitat, pel fet de triar què estudiaran en el futur. És una decisió rellevant, ja que qualsevol canvi causa ansietat i deixar els amics i l'acollidor entorn escolar a vegades es fa difícil. La majoria no han conegut un altre espai i alguns entren en crisi personal. Mentre uns es responsabilitzen de la situació, d'altres adopten conductes d'evasió social i ho deixen per a més endavant.

Les celebracions dels 18 anys a partir del gener actuen com a vàlvula d'escapament, el ritme es torna trepidant. És un període en què les relacions familiars es posen a prova.

Alguns suggeriments per aprendre a ser assertius són deixar que es comuniquin i escoltar-los. Dedicar temps de qualitat i algunes atencions poden llimar altres moments de tensió. Aprendre a pensar i estudiar per sí mateix implica conèixer algunes tècniques o estratègies: tècnica del subratllat, esquemes o resums; tipus de lectura eficaç i nivells de comprensió, desenvolupar la memòria i fer un pla realista per salvar el curs; aprendre a expressar-se per escrit. Valorar, en fi, quins recursos cal millorar i no oblidar que es juga com s'entrena!

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dijous 22 juny 2017, 15:30