Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

TDAH: trastorn d'aprenentatge

Articles de premsa

"... aquesta dada significaria que probablement en totes les aules escolars hi ha almenys un nen amb TDAH..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1509

Data: 24 de març de 2016

El TDAH és una de les primeres causes de fracàs escolar. Aquest trastorn d'aprenentatge afecta entre un 5% i 10% de la població, aquesta dada significaria que probablement en totes les aules escolars hi ha almenys un nen amb TDAH. Aquest trastorn té una base neurològica i els nens que la presenten no són capaços d'autorregular la seva conducta. Normalment presenten inquietud, impulsivitat i baixa capacitat d'atenció per tasques que no resulten interessants per a ells. Al contrari, poden mostrar-se motivats per les coses que els agraden.

Això implica dificultats en el rendiment escolar i per conseqüència es veu afectat l'àmbit escolar, familiar i en algunes situacions també el social. Els pares es troben a vegades sols davant dels problemes educatius, ja que el ritme maduratiu encara que va avançant sembla que no acaba d'arribar a les expectatives que demanda l'escola. Desenvolupar les estratègies adients millora els resultats i facilita una satisfactòria evolució de les capacitats que no han de ser només acadèmiques, ja que són molt creatius.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 01 desembre 2017, 12:04