Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Aules obertes

Articles de premsa

"...una escola on 1.200 adolescents es mouen per uns 'espais oberts'..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1517

Data: 19 de maig de 2016

Fa pocs dies un grup de l'AEC de 21 persones del món educatiu vam fer la maleta per anar a Dinamarca a conèixer les seves escoles d"'aules obertes" i el seu projecte educatiu des de fa ja dotze anys. Allà ens van acompanyar un arquitecte i una pedagoga i ens van explicar com funcionen amb aules obertes, com són els seus espais i projectes educatius. Així es va construir Hellerup School a Copenhaguen, igual que Kindergarden Svanen, Maglegard School, Orestad High School, aquesta una escola on 1.200 adolescents es mouen per uns "espais oberts", fent aquest ensenyament d'"aules obertes per projectes'.

Dediquen un 30% a coneixements, el que va succeir al passat, un 30% al raonament i descobriment per projectes educatius, pensant en una educació per al futur i un altre 30% a l'educació emocional, com descobrir el talent personal, com et sents tu i com fas sentir els altres, el civisme, el respecte, l'autonomia personal i la motivació són importants "Teaching to learning", equivalent a "ensenyar a aprendre'.

Creuen que el millor no és que es comparin entre ells, sinó amb el seu desenvolupament per descobrir el seu talent, la idea de Howard Gardner "gestionar el seu temps, com més actius més aprenen".

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dijous 29 juny 2017, 15:03