Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

La dislèxia

Articles de premsa

"...la dislèxia es resol de forma satisfactòria si es tracta degudament..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1535

Data: 29 de setembre de 2016

La dislèxia és una dificultat que comença a ser identificada a finals del segle XIX com un obstacle en el progrés escolar amb repercussió sobre els aprenentatges a causa de dificultats fonamentalment lectocomprensives. Actualment els estudis el 2014 de Sally Shaywitz del Departament of Pediatrics, Yale University School of Medicine, New Haven, Connecticut, una investigadora de les que més publica al món sobre el tema, Connecticut Longitudinal Study, ens informa que la dislèxia es resol de forma satisfactòria si es tracta degudament i sobretot a temps amb tècniques d'intervenció adients al problema.

Les dades obtingudes en la població americana de parla anglesa diuen que un 27% d'estudiants d'educació secundària tenen dificultats per comprendre bé el que llegeixen, fet que es dóna en el 36% a primària. Destaquen també que un 17% han llegit correctament més tard del temps esperat per la seva edat. Tenint en compte que la lectura és imprescindible per estudiar i expressar-se per escrit, es faci amb llibre o ordinador, detectar aquestes dificultats lectoescriptores en edats primerenques és un factor preventiu fonamental.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 10 octubre 2017, 10:59