Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Disgrafia i senyals d'alarma

Articles de premsa

"...entre els 3 i 4 anys, pel que fa a motricitat, el nen ha de saber saltar a peu coix i aguantar-se en un peu quasi 5 segons..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1603

Data: 24 de Gener de 2018

 

Entre els 3 i 4 anys, pel que fa a motricitat, el nen ha de saber saltar a peu coix i aguantar-se en un peu quasi 5 segons, pujar i baixar les escales alternant els dos peus, xutar la pilota endavant, llençar-la amb les dues mans cap amunt desplaçar-se àgilment endavant. Pel que fa a destresa manual, pot copiar les formes bàsiques: rodona, quadrat, triangle. Als tres anys fa el que s'anomena l'escarabat, un cercle simulant els cabells amb boca, ulls: més endavant dibuixa persones que tinguin de dues a quatre parts del cos, utilitza el punxó i comença a retallar amb les tisores.

 Als 4 anys, són senyals d'alarma o indicadors no saber saltar sobre un peu, córrer amb agilitat, o pedalar un tricicle o no saber dibuixar la figura humana i també no agafar bé el llapis amb la pinça per escriure. Ja cap als 5 anys quan aquestes dificultats es mantenen, com que costi coordinar amb la bicicleta, utilitzar tisores, cordar sabates, retallar, o escriure les lletres pensarem en dificultats de la psicomotricitat fina i el seu significat pot ser la necessitat d'ajuda per no retardar aquests aprenentatges per acabar en una disgrafia més tard i faci que no li agradi l'escola.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 27 juliol 2018, 09:42