Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Com valorem l'atenció

Articles de premsa

"En l'actualitat disposem de proves per valorar l'atenció des d'edats primerenques que permeten observar la inhibició, la flexibilitat, el control emocional i la memòria de treball,..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1659
Data: 26 de Febrer de 2019

En l'actualitat disposem de proves per valorar l'atenció des d'edats primerenques que permeten observar la inhibició, la flexibilitat, el control emocional i la memòria de treball, així com la planificació i l'organització.

Qüestionaris

Entre els últims qüestionaris que s'utilitzen es troben el Brief-P, que recopila informació sobre les funcions executives -versió infantil- i que permet recollir dades importants en 10'-15'.

S'utilitza entre 2 i 5 anys i el responen pares i tutors.

Consisteix a indicar la freqüència amb què apareixen determinats comportaments. També Brief-2 valora entre les edats de 5-18 anys diferents aspectes com dificultats d'aprenentatge, dificultats d'atenció, hiperactivitat, a la vegada que fa referència a la dispersió, als trastorns emocionals i de conducta i altres trastorns del desenvolupament.

Els resultats poden ser de gran utilitat per planificar una intervenció psicopedagògica i seleccionar les tècniques més adequades per a cada nen i adolescent en particular.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00