Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Respondre a un tema de dislèxia

Articles de premsa

"La dislèxia és un trastorn rellevant de l'aprenentatge que afecta la lecto-escriptura i que pot aparèixer al marge d'una intel·ligència normal, una escolarització adequada i un entorn sociofamiliar satisfactori."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1669
Data: 7 de Maig de 2019

La dislèxia és un trastorn rellevant de l'aprenentatge que afecta la lecto-escriptura i que pot aparèixer al marge d'una intel·ligència normal, una escolarització adequada i un entorn sociofamiliar satisfactori. Per comprendre què passa a nivell neurològic en la dislèxia, sabem que el cervell està format per dos hemisferis connectats entre si.

L'hemisferi esquerre està especialitzat en la informació dels processos del llenguatge i l'hemisferi dret està especialitzat en la informació visual i espacial. Actualment, les darreres investigacions valoren la dislèxia com una dificultat en la descodificació, un nen llegeix "bicicleta" i la veu representada, un nen dislèxic no arribaria al significat de la paraula. Intentar comprendre la relació entre fonemes-grafemes i la seva automatització durant la lectura és clau en les dificultats dels dislèxics. Per tant, és important a l'edat de 5-6 anys detectar-la, coincidint amb P-5 (el reconeixement de lletres i la velocitat lectora estaria en unes 15 paraules x minut a finals de curs). A 1r de Primària estaríem en unes 35 paraules x minut. Amb 7 anys, 2n de Primària, la velocitat lectora passa a ser ja d'unes 60 paraules x minut i acaben sobre 70 paraules x minut a fi de curs.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00