Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Consenso del GEITDAH sobre los trastornos de conducta en niños y adolescentes

Llibres i articles científics

Jordi Sasot-Llevadot, Rosa M. Ibáñez-Bordas, Antonio Soto-López, Francisco Montañés-Rada, Xavier Gastaminza-Pérez, José A. Alda-Díez, Tomás Cantó-Díez, Miguel A. Catalá, Maite Ferrin-Erdozáin, Marta García-Giral, Montserrat Graell-Bernal, Olvido Granada-Jiménez, Óscar Herreros-Rodríguez, María J. Mardomingo-Sanz, Dolores Mojarro-Práxedes, Jaume Morey-Canyelles, Juan Ortiz-Guerra, Montserrat Pàmies-Massana, Francisco Rey-Sánchez, María Romera-Torrens, Belén Rubio-Morell, Pedro M. Ruiz-Lázaro, Francisco Ruiz-Sanz; Grupo de Especial Interés en el Trastorno por Déficit de Atención/Hiperactividad (GEITDAH)


Resumen.

El Grupo de Especial Interés en el Trastorno por Déficit de Atención/Hiperactividad (GEITDAH) presenta en este artículo un consenso de expertos de toda España sobre los trastornos de conducta en niños y adolescentes. A partir del trabajo inicial del equipo de la Unidad de Paidopsiquiatría del Hospital Quirón-Teknon de Barcelona, se han consensuado aspectos básicos que podrían ser el punto de partida para futuros consensos. Ha sido también objetivo prioritario del trabajo actualizar en los trastornos de conducta en niños y adolescentes los criterios del Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales, quinta edición, y su comorbilidad con el trastorno por déficit de atención/hiperactividad. Palabras clave. Consenso. GEITDAH. TDAH. Trastorno disocial. Trastorno negativista desafiante.

Descargar PDF

geitdah

   

Nova guia - El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu

Llibres i articles científics

Text extret de la publicació “El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu”, guia per a mestres i professors publicat per la Generalitat de Catalunya, Departament d’Ensenyament, 2013.

tdah protocol educatiu

 

“ Jo de petit tenia TDAH, però, com que això no es coneixia, deien que era trapella i nerviós, que em distreia i que era incapaç d’estar-me un minut assegut. Suspenia a l’escola i els meus pares estaven molt preocupats. Amb el temps no m’he curat, però he après a canalitzar aquest excés d’energia de forma constructiva. Vaig tenir la sort de trobar persones que em van ajudar en l’adolescència ”.

Luís Rojas Marcos, professor de psiquiatria de la Universitat de Nova York

PRESENTACIÓ

Totes les persones tenen dificultats ocasionals per romandre asseguts, parar atenció o controlar la impulsivitat. Però, per a alguns infants i adolescents la dificultat és tan manifesta i persistent que condiciona el seu desenvolupament personal, així com les relacions amb les altres persones i la seva adaptació a l’entorn familiar, escolar i social.

La normativa existent recull la importància de la identificació i atenció educativa a l’alumnat amb TDAH, ja que el TDAH pot obstaculitzar el seu accés al currículum i limitar el seu èxit escolar.

 

Més...

   

El adolescente con trastornos psicosomáticos

Llibres i articles científics

Artículo publicado en el libro: Medicina de la Adolescencia. Atención Integral. Ed. Ergón. 2ª Edición (2012)

Autores: M.I.Hidalgo Vicario, A.M.Redondo Romero, G.Castellano Barca

Llegiu-ne més: El adolescente con trastornos psicosomáticos

   

TDAH: ser distret o tenir distraccions?

Llibres i articles científics

Pediatria Catalana, Revista de la Societat Catalana de Pediatria.

Abril-Juny 2012, volum 72, núm.2

Jordi Sasot LLevadot, Rosa M. Ibáñez Bordas

TDAH: ser distret o tenir distraccions? - PDF

   

Pàgina 1 de 4

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 Següent > Final >>

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 12 desembre 2017, 17:46