Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Activitats professionals i publicacions

Centre Psicopediàtric Guia ha organitzat des del 1990 cursos de postgrau per actualitzar la formació de psiquiatres infanto-juvenils, pediatres, metges de família, psicòlegs, psicopedagogs, logopedes i especialitats afins.

Desenvolupa programes de formació i assessorament per Escoles de Pares i Mares i Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (AMPAS) a través de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya. Estableix relacions amb Universitats, Fundacions i Centres Hospitalaris nacionals i extrangers amb qui manté acords de consultoria amb l'objectiu de desenvolupar protocols d'investigació, intervenció terapèutica, formació i control de qualitat dels serveis.

La nostra activitat científica s'està publicant per diverses editorials en format paper i digital. Igualment, un dels objectius més importants de la nostra activitat docent és la divulgació científica dels nous coneixements en salut mental infanto-juvenil mitjançant ràdio, televisió i premsa.

Nova escola, quan hi arribarem?

"...Us imagineu entrar a un gran espai on els nens es mouen lliurement i no han d'estar tot el dia asseguts a una cadira escoltant un adult parlant?..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1372

Data: 12 de juliol de 2013

Llegiu-ne més: Nova escola, quan hi arribarem?

   

Nova guia - El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu

Text extret de la publicació “El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu”, guia per a mestres i professors publicat per la Generalitat de Catalunya, Departament d’Ensenyament, 2013.

tdah protocol educatiu

 

“ Jo de petit tenia TDAH, però, com que això no es coneixia, deien que era trapella i nerviós, que em distreia i que era incapaç d’estar-me un minut assegut. Suspenia a l’escola i els meus pares estaven molt preocupats. Amb el temps no m’he curat, però he après a canalitzar aquest excés d’energia de forma constructiva. Vaig tenir la sort de trobar persones que em van ajudar en l’adolescència ”.

Luís Rojas Marcos, professor de psiquiatria de la Universitat de Nova York

PRESENTACIÓ

Totes les persones tenen dificultats ocasionals per romandre asseguts, parar atenció o controlar la impulsivitat. Però, per a alguns infants i adolescents la dificultat és tan manifesta i persistent que condiciona el seu desenvolupament personal, així com les relacions amb les altres persones i la seva adaptació a l’entorn familiar, escolar i social.

La normativa existent recull la importància de la identificació i atenció educativa a l’alumnat amb TDAH, ja que el TDAH pot obstaculitzar el seu accés al currículum i limitar el seu èxit escolar.

 

Més...

   

Ansiedad y trastornos psicosomáticos en el niño y el adolescente

 

Los niños y adolescentes con un perfil temperamental ansioso tienen más dificultades para expresar y gestionar sus emociones y toleran peor las situaciones de estrés. Esto puede provocar que su propio cuerpo exprese con síntomas físicos sus dificultades emocionales. La Dra. Rosa Mª Ibáñez, Psicóloga de Teknon y Centre Guia, nos explica cómo identificar a estos niños para poderles ayudar.

 

   

L'art de corregir

"...Frases tals com "mai fas cas", "sempre et portes malament", "ets un desastre" generen un ambient conflictiu..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1366

Data: 31 de maig de 2013

Llegiu-ne més: L'art de corregir

   

Pàgina 3 de 5

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 Següent > Final >>

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 01 desembre 2017, 12:04