Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Deures escolars

Artículos de prensa

"...Països com Finlàndia aposten per uns deures mes creatius..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1316

Data: 8 de juny de 2012

Quan era petita i acabava els deures sentia una forma de plaer especial. Ja de més gran era quelcom ja assumit en la confortable rutina de la tarda. Fa poc més de dos mesos la principal Federació de Pares francesa va qüestionar la seva eficàcia. La majoria van confluir en la clau del debat, "quants i quins deures". Hi ha diverses opinions sobre si haurien de ser més adequats a les necessitats de cada nen o adolescent, perquè tinguin un profit més orientat a l'alumne. Als EUA comencen en 10' a l'educació Infantil, fins a arribar a 120‛­150‛ pels alumnes de Batxillerat.

El que és cert és que la majoria d’alumnes que van bé ho tenen com a norma diària. Països com Finlàndia aposten per uns deures mes creatius que consisteixen a sol.licitar informació per algun tema que es treballa a classe, promovent l’autonomia, la responsabilitat i l’esforç personal . Altres asseguren que en lloc d‘ensenyar el que ja s’aprèn a l'escola, seria interessant disposar de més temps lliure per desenvolupar altres aficions o inquietuds. El problema  està quan es necessiten més de dues hores diàries, perquè es genera un conflicte familiar diari. llavors caldria valorar cada cas o trobar un punt d‘equilibri per no provocar una resposta més aversiva que l’esperada cap a l’escolaritat.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 21 Noviembre 2023, 11:59