Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Disgrafia i senyals d'alarma

Artículos de prensa

"...Als 4 anys, són senyals d'alarma o indicadors no saber saltar sobre un peu, córrer amb agilitat, o pedalar un tricicle, o no saber dibuixar una figura humana i també no agafar bé el llapis amb la pinça escrivana per escriure..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1358

Data: 5 d'abril de 2013

Entre els 3 i 4 anys, pel que fa a motricitat el nen ha de saber saltar a peu coix i aguantar-se en un peu quasi 5 segons, pujar i baixar les escales alternant els dos peus, xutar la pilota endavant. llençar-la amb les dues mans cap amunt, desplaçar-se àgilment endavant. Pel que fa a destresa manual, pot copiar les formes bàsiques rodona, quadrat, triangle. Als tres anys fa el que s'anomena l'escarabat, un cercle simulant els cabells amb boca, ulls; més endavant dibuixa persones que tinguin de dues a quatre parts del cos, utilitza el punxó i comença a retallar amb les tisores. Als 4 anys, són senyals d'alarma o indicadors no saber saltar sobre un peu, córrer amb agilitat, o pedalar un tricicle, o no saber dibuixar una figura humana i també no agafar bé el llapis amb la pinça escrivana per escriure. Ja sobre els 5 anys quan aquestes dificultats es mantenen, com que costi coordinar amb la bicicleta, utilitzar tisores, cordar sabates, retallar, o escriure les lletres pensarem en dificultats de psicomotricitat fina i el seu significat pot ser la necessitat d'ajuda per no retardar aquests aprenentatges per acabar en una disgrafia més tard i faci que no li agradi l'escola.

 

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Viernes 15 Noviembre 2019, 11:34