Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Aules obertes

Artículos de prensa

"...una escola on 1.200 adolescents es mouen per uns 'espais oberts'..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1517

Data: 19 de maig de 2016

Fa pocs dies un grup de l'AEC de 21 persones del món educatiu vam fer la maleta per anar a Dinamarca a conèixer les seves escoles d"'aules obertes" i el seu projecte educatiu des de fa ja dotze anys. Allà ens van acompanyar un arquitecte i una pedagoga i ens van explicar com funcionen amb aules obertes, com són els seus espais i projectes educatius. Així es va construir Hellerup School a Copenhaguen, igual que Kindergarden Svanen, Maglegard School, Orestad High School, aquesta una escola on 1.200 adolescents es mouen per uns "espais oberts", fent aquest ensenyament d'"aules obertes per projectes'.

Dediquen un 30% a coneixements, el que va succeir al passat, un 30% al raonament i descobriment per projectes educatius, pensant en una educació per al futur i un altre 30% a l'educació emocional, com descobrir el talent personal, com et sents tu i com fas sentir els altres, el civisme, el respecte, l'autonomia personal i la motivació són importants "Teaching to learning", equivalent a "ensenyar a aprendre'.

Creuen que el millor no és que es comparin entre ells, sinó amb el seu desenvolupament per descobrir el seu talent, la idea de Howard Gardner "gestionar el seu temps, com més actius més aprenen".

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Viernes 15 Noviembre 2019, 11:34