Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Educar l'autoestima

Artículos de prensa

"...l'autoconcepte és la representació mental que cada un té de si mateix, a partir de com ens veuen des d'un punt de vista físic, personal i social..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1606

Data: 14 de Febrer de 2018

 

Per comprendre l'autoestima cal conèixer primer què és l'autoconcepte. L'autoconcepte és la representació mental que cada un té de si mateix, a partir de com ens veuen des d'un punt de vista físic, personal i social. Aquesta representació es realitza a partir de la imatge que la persona capta de si mateixa en els principals contextos en què es mou: escolar, social, familiar, etc. L'autoestima sempre facilita la sensació d'acceptació del propi nen o adolescent i amb això l'autoconfiança i la seguretat personal.

En el moment que un nen o un adolescent compara la imatge que ha anat formant d'ell mateix (en moltes ocasions condicionada pel seu entorn) amb la imatge de la persona que volia ser, comença a formar la seva autoestima. Un nen, per exemple, pot pensar que té una intel·ligència normal (autoconcepte) i això li desagrada, ja que la voldria tenir superior (autoestima). Si la diferència entre la imatge que es té de si mateix i la ideal és molt gran, l'autoestima és baixa, si la diferència és petita, l'autoestima serà alta. L'autoestima és molts cops subjectiva, davant d'això els educadors hem d'identificar i equilibrar actituds condicionades per l'entorn i allunyades de la realitat.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 19 Junio 2018, 07:57