Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003/2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Autisme: senyals d'alarma

Artículos de prensa

"...els trastorns de l'espectre autista (TEA) es poden i han de ser diagnosticats no més tard dels 3-4 anys..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1593

Data: 15 de Novembre de 2017

 

Els trastorns de l'espectre autista (TEA) es poden i han de ser diagnosticats no més tard dels 3-4 anys. Quines són aquelles variables, que independentment del nivell de llenguatge que tingui el nen o nena i de les seves capacitats cognitives, ens poden indicar la presència de dificultats significatives en la seva comunicació i interacció social, és a dir, de la possible presència d'un trastorn de l'espectre autista?:

 • Mostrar un contacte visual pobre, costa mirar o mantenir la mirada.

• No somriure a altres persones.

• Rarament comunica emocions amb la seva expressió facial, és molt poc expressiu.

 • No s'interessa per altres nens o adults.

• No té interès a compartir amb altres persones coses que li agraden.

• No dóna objectes als seus pares ni tampoc assenyala.

 • El seu llenguatge és moltes vegades ecolàlic (repetició de la parla).

 • Les frases són vocalitzacions sense significat i estereotipades.

 • En omissió de llenguatge, no hi ha un ús espontani de gestos, o el seu ús és inapropiat.

 • No mostra joc simbòlic.

 • El seu joc pot ser repetitiu i utilitza els objectes de manera no funcional.

 • Presenta comportaments estereotipats. 

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 12 Diciembre 2017, 17:46