Dr. Jordi Sasot Llevadot

És metge especialista en Psiquiatria i Pediatria per la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat Docent Vall d'Hebron) des del 1983.

Magíster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil pel Departament de Farmacologia i Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d'excel·lent.

Col·legiat pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona amb el nº 13.345.

Pertany al Cos Facultatiu del Centro Médico Teknon on dirigeix la Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil).

President de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Membre de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la Societat Catalana de Pediatria.

Membre de la Asociación Española de Pediatria.

Membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Professor del Postgrau en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

TDAH: deu claus per al mestre

Articles de premsa

“…La distracció, la impulsivitat, hiperactivitat, desorganització i altres dificultats condueixen a l’alumne a situacions que el perjudiquen a ell i els que l’envolten…”

Publicat: A la revista Tot Sant Cugat n. 1608
Data: 28 de Febrer del 2018

La població infantil i juvenil amb trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat o sense (TDAH) s’afronta moltes vegades amb greus problemes a l’escola. La distracció, la impulsivitat, hiperactivitat, desorganització i altres dificultats condueixen a l’alumne a situacions que el perjudiquen a ell i els que l’envolten. Quines són les deu claus que podrien obrir al mestre la porta de l’alumne?:

• Asseure l’alumne en un lloc tranquil i sense distractors.

• Facilitar interrupcions que li permetin aixecar-se del seient.

• Proporcionar espais curts de descans entre activitats de classe.

• Proporcionar temps addicional per completar els objectius.

• Si llegeix amb dificultat: donar temps addicional de lectura.

• Si la seva expressió oral és pobra: acceptar les respostes orals que doni i estimular a l’estudiant a parlar de les seves idees.

• Si la seva expressió escrita és pobra: acceptar els treballs que faci que no siguin escrits i no assignar moltes feines escrites.

• Estimular a l’alumne a utilitzar sistemes de classificació.

• Supervisar l’anotació de les activitats escolars (agenda).

• Ajudar l’estudiant a anticipar els seus objectius.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 22 maig 2018, 13:24