“…La distracció, la impulsivitat, hiperactivitat, desorganització i altres dificultats condueixen a l’alumne a situacions que el perjudiquen a ell i els que l’envolten…”
Publicat: A la revista Tot Sant Cugat n. 1608
Data: 28 de Febrer del 2018
La població infantil i juvenil amb trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat o sense (TDAH) s’afronta moltes vegades amb greus problemes a l’escola. La distracció, la impulsivitat, hiperactivitat, desorganització i altres dificultats condueixen a l’alumne a situacions que el perjudiquen a ell i els que l’envolten. Quines són les deu claus que podrien obrir al mestre la porta de l’alumne?:
• Asseure l’alumne en un lloc tranquil i sense distractors.
• Facilitar interrupcions que li permetin aixecar-se del seient.
• Proporcionar espais curts de descans entre activitats de classe.
• Proporcionar temps addicional per completar els objectius.
• Si llegeix amb dificultat: donar temps addicional de lectura.
• Si la seva expressió oral és pobra: acceptar les respostes orals que doni i estimular a l’estudiant a parlar de les seves idees.
• Si la seva expressió escrita és pobra: acceptar els treballs que faci que no siguin escrits i no assignar moltes feines escrites.
• Estimular a l’alumne a utilitzar sistemes de classificació.
• Supervisar l’anotació de les activitats escolars (agenda).
• Ajudar l’estudiant a anticipar els seus objectius.