Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Dislèxia i TDAH: saber detectar

Artículos de prensa

"...els professionals de la salut i de l'educació encara detectem molt més tard del que és adequat tots aquests trastorns..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1601

Data: 10 de Gener de 2018

 

La detecció precoç de la dislèxia i el TDAH en la infància sempre suposa una major possibilitat de recuperació. Els professionals de la salut i de l'educació encara detectem molt més tard del que és adequat tots aquests trastorns. A cada aula de 25 nens és habitual trobar dos o tres nens amb dislèxia i un o dos amb TDAH. La pregunta és: estan identificats?

 Aquest petit ja madurarà... esperem que la Primària... és només immaduresa, etc., són comentaris habituals que potser tenien sentit fa anys, quan els coneixements psiquiàtrics i psicològics no permetien l'actual del cervell. Avui no podem seguir-ho fent a partir dels 8 i 9 anys, hem de detectar-ho a Preescolar.

Els professionals de l'Atenció Primària en salut i educació haurien de conèixer estudis rigorosos que conclouen que la majoria dels Trastorns del Neurodesenvolupament (TDAH, Dislèxia, Autisme, etc.) són sospitats molt abans pels propis pares, malgrat el seu desconeixement. El seu vincle afectiu i la seva contínua convivència els permet intuir en molts casos les dificultats. És comú utilitzar el concepte "ull clínic", jo afegiria "dida clínica': Cal escoltar i avaluar.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 09 Octubre 2018, 14:06