Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Educar i fer-ho bé!

Articles de premsa

"...L'actitud educativa va lligada al desenvolupament de l'autoestima..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1543

Data: 23 de novembre de 2016

Parlar avui dia de l'educació dels fills és tema prioritari, no només dins de variables de normalitat, sinó també per la seva repercussió preventiva en nens i adolescents que presenten alteracions comportamentals. Som tots plenament conscients del determinisme genètic i com condiciona el desenvolupament del cervell, ara bé, l'educació és un fet clau que mitjançant la família pot modificar de forma significativa i favorable el desenvolupament dels nostres fills. La genètica i l'educació són dues cares de la mateixa moneda.

Què hem de fer, per fer-ho bé?

Avui, als professionals de la salut mental i de l'educació ens preocupa molt més saber transmetre als pares actituds educatives, que són variables prioritàries, que no pas només receptes educatives. L'actitud educativa neix de l'observació i la reflexió, neix del pensament i no del mimetisme.

L'actitud educativa va lligada al desenvolupament de l'autoestima, que facilita l'acceptació dels fills, i la disciplina, que facilita el desenvolupament de la capacitat de frustració. Tot plegat, juntament amb una satisfactòria capacitat de contenció de les ansietats per part dels pares.

Educar és possible si no obviem el diàleg que ens porta a trobar les millors solucions.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dijous 29 juny 2017, 15:03