Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Educar i fer-ho bé!

Artículos de prensa

"...L'actitud educativa va lligada al desenvolupament de l'autoestima..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1543

Data: 23 de novembre de 2016

Parlar avui dia de l'educació dels fills és tema prioritari, no només dins de variables de normalitat, sinó també per la seva repercussió preventiva en nens i adolescents que presenten alteracions comportamentals. Som tots plenament conscients del determinisme genètic i com condiciona el desenvolupament del cervell, ara bé, l'educació és un fet clau que mitjançant la família pot modificar de forma significativa i favorable el desenvolupament dels nostres fills. La genètica i l'educació són dues cares de la mateixa moneda.

Què hem de fer, per fer-ho bé?

Avui, als professionals de la salut mental i de l'educació ens preocupa molt més saber transmetre als pares actituds educatives, que són variables prioritàries, que no pas només receptes educatives. L'actitud educativa neix de l'observació i la reflexió, neix del pensament i no del mimetisme.

L'actitud educativa va lligada al desenvolupament de l'autoestima, que facilita l'acceptació dels fills, i la disciplina, que facilita el desenvolupament de la capacitat de frustració. Tot plegat, juntament amb una satisfactòria capacitat de contenció de les ansietats per part dels pares.

Educar és possible si no obviem el diàleg que ens porta a trobar les millors solucions.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 21 Noviembre 2023, 11:59