"...L'actitud educativa va lligada al desenvolupament de l'autoestima..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1543
Data: 23 de novembre de 2016
Parlar avui dia de l'educació dels fills és tema prioritari, no només dins de variables de normalitat, sinó també per la seva repercussió preventiva en nens i adolescents que presenten alteracions comportamentals. Som tots plenament conscients del determinisme genètic i com condiciona el desenvolupament del cervell, ara bé, l'educació és un fet clau que mitjançant la família pot modificar de forma significativa i favorable el desenvolupament dels nostres fills. La genètica i l'educació són dues cares de la mateixa moneda.
Què hem de fer, per fer-ho bé?
Avui, als professionals de la salut mental i de l'educació ens preocupa molt més saber transmetre als pares actituds educatives, que són variables prioritàries, que no pas només receptes educatives. L'actitud educativa neix de l'observació i la reflexió, neix del pensament i no del mimetisme.
L'actitud educativa va lligada al desenvolupament de l'autoestima, que facilita l'acceptació dels fills, i la disciplina, que facilita el desenvolupament de la capacitat de frustració. Tot plegat, juntament amb una satisfactòria capacitat de contenció de les ansietats per part dels pares.
Educar és possible si no obviem el diàleg que ens porta a trobar les millors solucions.