"...cal conèixer un trastorn poc conegut, el trastorn de l'aprenentatge no-verbal (TANV)..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1354
Data: 8 de març de 2013
Dins dels trastorns de l'aprenentatge cal conèixer un trastorn poc conegut, el trastorn de l'aprenentatge no-verbal (TANV), aquests nens en els primers cursos de primària presenten un conjunt d'alteracions responsables d'un baix rendiment escolar:
1.- Tenen dificultats en la integració visioespaial: dificultats per reconèixer lletres i números i poca memòria visual. Habitualment poden mostrar gran atenció pels petits detalls, obviant el conjunt global.
2.- Solen presentar un cert retard en l'adquisició de les habilitats psicomotrius.
3.- Presenten dificultats en les habilitats organitzatives: poden presentar dificultats a l'hora de generar hipòtesis, planificar, organitzar i generalitzar solucions.
4.- Són nens que es desorienten amb facilitat i presenten dificultats per entendre els conceptes de temps.
5.- Presenten dificultats en l'ús i la comprensió de la comunicació no-verbal (com les expressions facials) i dels aspectes pragmàtics del llenguatge (ironies, doble sentit, etc.) volen però no saben com interactuar.
6.- Mostren dificultats en la comprensió de les emocions.
7.- Són nens que també tenen dificultats per adaptar-se als canvis en la seva rutina diària.