Dr. Jordi Sasot Llevadot

És metge especialista en Psiquiatria i Pediatria per la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat Docent Vall d'Hebron) des del 1983.

Magíster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil pel Departament de Farmacologia i Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d'excel·lent.

Col·legiat pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona amb el nº 13.345.

Pertany al Cos Facultatiu del Centro Médico Teknon on dirigeix la Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil).

President de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Membre de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Membre de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la Societat Catalana de Pediatria.

Membre de la Asociación Española de Pediatria.

Membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Professor del Postgrau en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Fills i pares TDAH

Articles de premsa

"En alguns d’aquests casos és aconsellable identificar i ajudar el TDAH adult plantejant una intervenció psicoeducativa familiar...."

Publicat a: Revista tot Sant Cugat, n.1272

Data: 27 de juliol de 2011

 

El trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns del  neurodesenvolupament amb més implicació genètica. Des del punt de vista etiològic, es calcula que aquesta causa arriba al 80% d’aquesta població (Barkley RA, 2005). Això implica que és molt freqüent trobar famílies en que diàriament convisquin pares i fills amb dificultats semblants. Aquest aspecte és bàsic per comprendre, en alguns casos, les crisis familiars.

En altres situacions els pares recorden amb els resultats acadèmics dels seus fills les seves pròpies dificultats escolars.

En alguns d’aquests casos és aconsellable identificar i ajudar el TDAH adult plantejant una intervenció psicoeducativa familiar.

L'entrenament educatiu dels pares és eficaç per (Guia NICE, 2009):  

a) disminuir les conductes de sobreactivitat i impulsivitat

b) disminuir la freqüència de les conductes desajustades i augmentar el compliment de les normes i

c) disminuir les conductes agressives que neixen de l'absència d'un adequat control dels impulsos.

El TDAH adult és freqüent en una família amb fills TDAH. Tenir present aquest aspecte és un factor clau en salut mental infantil.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 15 novembre 2019, 11:34