"En alguns d’aquests casos és aconsellable identificar i ajudar el TDAH adult plantejant una intervenció psicoeducativa familiar...."
Publicat a: Revista tot Sant Cugat, n.1272
Data: 27 de juliol de 2011
El trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns del neurodesenvolupament amb més implicació genètica. Des del punt de vista etiològic, es calcula que aquesta causa arriba al 80% d’aquesta població (Barkley RA, 2005). Això implica que és molt freqüent trobar famílies en que diàriament convisquin pares i fills amb dificultats semblants. Aquest aspecte és bàsic per comprendre, en alguns casos, les crisis familiars.
En altres situacions els pares recorden amb els resultats acadèmics dels seus fills les seves pròpies dificultats escolars.
En alguns d’aquests casos és aconsellable identificar i ajudar el TDAH adult plantejant una intervenció psicoeducativa familiar.
L'entrenament educatiu dels pares és eficaç per (Guia NICE, 2009):
a) disminuir les conductes de sobreactivitat i impulsivitat
b) disminuir la freqüència de les conductes desajustades i augmentar el compliment de les normes i
c) disminuir les conductes agressives que neixen de l'absència d'un adequat control dels impulsos.
El TDAH adult és freqüent en una família amb fills TDAH. Tenir present aquest aspecte és un factor clau en salut mental infantil.