"...Hi ha infants i adolescents que tenen aquesta dificultat d'una manera contínua, no tenen distraccions, són distrets..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1360
Data: 19 d'abril de 2013
Tots els infants i adolescents poden tenir moments de distracció, són situacions completament normals encara que de vegades també poden tenir conseqüències. Qui no ha perdut o oblidat alguna cosa important! Ara bé, imaginem que això ens passés cada dia. Hi ha infants i adolescents que tenen aquesta dificultat d'una manera contínua, no tenen distraccions, són distrets.
A causa d'això, sembla que enes miren i ens senten, però no ens escolten, ja que no mantenen l'atenció i no acaben el que comencen. A casa i a l'escola no poden seguir les instruccions de manera que tenen la sensació de no poder comprendre el que se'ls explica, tampoc no són capaços d'anotar a l'agenda les tasques complementàries d'alguna lliçó que no van entendre, de manera que quan arriben a casa es repeteix el de cada dia: "I l'agenda?", "Tens deures?".
Tot això condiciona l'esforç i la motivació, i amb això la conducta adaptativa i el rendiment escolar.
És bàsic identificar aquests nens i adolescents, ja que les seves dificultats els poden condicionar des d'un fracàs escolar fins a un significatiu desordre emocional i/o afectiu, i més avui en dia que tenim els tractaments adequats.