"...Les dades actuals posen de manifest que el baix rendiment escolar i el fracàs escolar no poden ser solament atribuïts al model educatiu..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1521
Data: 16 de juny de 2016
El fracàs escolar entès com el total d'alumnes que no finalitzen l'ESO és un greu problema a Catalunya. Això afecta el 25/30% de l'alumnat (terme mitjà europeu del 5/10%). Aquestes xifres, més que contrastades pels informes PISA, situen a Catalunya com un dels països europeus amb major problemàtica escolar d'Europa. Som en un país en què no existeix en Salut una cartera de serveis en l'àmbit públic per diagnosticar i tractar la problemàtica neurobiològica dels Trastorns de l'Aprenentatge.
Les dades actuals posen de manifest que el baix rendiment escolar i el fracàs escolar no poden ser solament atribuïts al model educatiu, a la família o a la societat en general.
Cal oferir explicacions científiques contrastades que busquin solucions multidisciplinàries efectives per combatre aquest greu problema en els anys vinents.
És fonamental incorporar un model mixt mèdic-psico-educatiu multidisciplinari i integral, basat en la detecció precoç de les patologies del neuro-psico-desenvolupament que afecten l'aprenentatge, que permeti una ràpida intervenció terapèutica docent, psicològica i mèdica. La població catalana està clarament infradiagnosticada i molt escassament tractada.