"...l'augment de la impulsivitat està relacionat amb clares diferències de les estructures cerebrals..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1556
Data: 21 de febrer de 2017
Ser impulsiu: educatiu o biològic? Els adolescents impulsius poden tenir diferències en la seva estructura cerebral, segons un estudi publicat al Journal of Neuroscience (2016). El Dr. Avram Holmes, de la Universitat de Yale, en col•laboració amb investigadors clínics de Harvard i l'Hospital General de Massachusetts, han confirmat mitjançant neuroimatge (MRI) que l'augment de la impulsivitat està relacionat amb clares diferències de les estructures cerebrals: les àrees involucrades en la presa de decisions i l'autocontrol presenten una escorça cerebral més prima, sobretot en l'escorça cingulada anterior i en la circumvolució frontal mitjana.
Sempre s'ha pensat que les causes socioeducatives són les responsables de la problemàtica conductual en adolescents i joves. El factor entorn és important però no decisiu. Hi pot haver ja una vulnerabilitat en els nostres gens que faciliti un baix control de l'impuls (gen SIRPB1 del cromosoma 20) que condicioni la maduresa i el desenvolupament del còrtex cerebral. Aquest aspecte és bàsic en la prevenció dels problemes de conducta, ja que qualsevol intervenció clínica especialitzada serà més útil si és precoç i més en un cervell en desenvolupament.