Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Millorar la gestió del temps

Articles de premsa

"Es tracta de construir un pla que ha de complir tres característiques: realista, flexible i personal..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1226

Data: 10 de setembre de 2010

 

Amb l’inici d’un nou curs els nens i adolescents decideixen replantejar-se nous hàbits d’estudi, es fan nous propòsits, es diuen així mateixos: “Aquest any estudiaré des del principi”, “revisaré el que fem a classe”, “passaré els apunts a net” i, per descomptat, el pensament central va orientat a “estudiaré per als exàmens amb temps i no ho deixaré per a l’últim dia”.

Sovint la intenció és bona, però sabem que això no és suficient. Es parla des de l’àmbit de la psicologia d’una bona PGT, és a dir, planificació de la gestió del temps, aplicable tant a la vida quotidiana, com a les diferents matèries.

Es tracta de construir un pla que ha de complir tres característiques: realista, flexible i personal, i cal preguntar-se si no, què falla? L’organització, la planificació i distribució de tasques escolars.

Aquesta gestió del temps real cal educar-la des de la família, respectant horaris, assolint petites responsabilitats d’acord a les edats.

Tenir en compte aquest recurs ens permet gaudir més del nostre temps i no acabar en el parany de viure en una cursa de presses o immediatesa ja des de petits.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28