"Es tracta de construir un pla que ha de complir tres característiques: realista, flexible i personal..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1226
Data: 10 de setembre de 2010
Amb l’inici d’un nou curs els nens i adolescents decideixen replantejar-se nous hàbits d’estudi, es fan nous propòsits, es diuen així mateixos: “Aquest any estudiaré des del principi”, “revisaré el que fem a classe”, “passaré els apunts a net” i, per descomptat, el pensament central va orientat a “estudiaré per als exàmens amb temps i no ho deixaré per a l’últim dia”.
Sovint la intenció és bona, però sabem que això no és suficient. Es parla des de l’àmbit de la psicologia d’una bona PGT, és a dir, planificació de la gestió del temps, aplicable tant a la vida quotidiana, com a les diferents matèries.
Es tracta de construir un pla que ha de complir tres característiques: realista, flexible i personal, i cal preguntar-se si no, què falla? L’organització, la planificació i distribució de tasques escolars.
Aquesta gestió del temps real cal educar-la des de la família, respectant horaris, assolint petites responsabilitats d’acord a les edats.
Tenir en compte aquest recurs ens permet gaudir més del nostre temps i no acabar en el parany de viure en una cursa de presses o immediatesa ja des de petits.