"...Ignorar les dificultats, per altra banda, implica que l'estat ďànim queda afectat..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1300
Data: 17 de febrer de 2012
A vegades les consultes de psicologia infantil o juvenil van adreçades a quedar-nos més tranquils, ens agrada molt més que rebre una informació que ens alerti.
Ignorar les dificultats, per altra banda, implica que l'estat ďànim queda afectat, la motivació es bloqueja i l’esforç disminueix.
La dislèxia, dificultat en l’aprenentatge de la lectura, o bé la disgrafia, que afecta l’aprenentatge de l'escriptura com a dificultat per anotar les tasques, acabar els treballs escrits, o els exàmens a temps, la mateixa dissortografia, així com la discalcúlia, limiten el poder resoldre senzilles operacions o raonar correctament suposant un handicap per als nostres fills.
En molts casos un trastorn per dèficit ďatenció apareix almenys acompanyat per alguna d'elles. Això contrasta amb què, amb freqüència, quan avaluem la capacitat intel·lectual apareix com a normal. El motiu és que les proves valoren aspectes com raonar, abstraure, memoritzar, solucionar problemes mitjançant una forma en què no s’ha de llegar o escriure per contestar-les. De manera que un estudiant pot ser ràpid amb el seu ordinador; brillant en els jocs, creatiu per buscar solucions, argumentar bé quan ens porta la contrària o talentós en música o art, però tenir dificultats a l'escola compromet el seu futur i ajudar-lo ens tranquil·litza i és una bona opció.