Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Elogiar de manera selectiva

Articles de premsa

"...l'altre dia una mare comentava la seva dificultat per trobar els moments per dir algun elogi..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1302

Data: 2 de març de 2013

Moltes vegades necessitem incrementar les habilitats a l’hora de captar l’atenció dels nostres fills per aconseguir que s’atreveixin a iniciar nous aprenentatges. Tenim tendència, si no ho aprenen a la primera de canvi, a fer comentaris negatius que minoren la seva confiança d'entrada. L'altre dia una mare comentava la seva dificultat per trobar els moments per dir algun elogi i les dificultats per saber què dir. Com el saber dir: això m’agrada! En alguns moments, amb diferents paraules i gestos podem millorar el compliment de les indicacions que donem.

A nivell no verbal donar una abraçada a temps, acariciar els cabells col.locar el braç sobre les espatlles, somriure,fer signes d’aprovació faciliten la reIació amb els vostres fills. Fer un signe de temps, una T amb les dues mans, aixecar el polze.

A nivell verbal, "M'agrada quan tu fas...”. "Bon treball". “Això d'aquí molt bé, aquesta part pot estar millor, intenta millorar-la'‛,"ja saps que fa uns dies no podies fer això”. "Espera que ho vegi el pare o mare". “Has fet tot això tu sol". L'autoconfiança i l’autoestima és necessari educar-les a la infància, mantenir-les a l’adolescència i que apareguin ja integrades a la vida adulta.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28