Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Estils Afectius

Articles de premsa

"...però durant els primers anys el que cal fer es guiar-los i explicar-los quines són les seves responsabilitats..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1318

Data: 22 de juny de 2012

El desenvolupament escolar dels vostres fills depèn en gran part de si han après o no des de ben petits, a l'escola bressol o en l’etapa prèvia a l'escola primària, a complir amb els seus deures.

Generalment, les mares dediquen diverses hores a la setmana a reforçar els coneixements que els seus fills han après a l'escola, però durant els primers anys el que cal fer es guiar-los i explicar-los quines són les seves responsabilitats, a més de preguntar-los quines són les seves motivacions, o què els agradaria pintar o dibuixar per incentivar la seva capacitat de raonament.

Algunes vegades els pares fan les tasques als seus fills sobretot quan els noten indiferents, irritables o malhumorats, però això, en comptes d`ajudar-los en el seu desenvolupament,  si es repeteix en moltes ocasions, pot afectar els seus hàbits d'estudi en un futur. El més convenient és crear un lloc a casa on el nen trobi un ambient tranquil, sense interrupcions, i que l'acostumeu des de l'escola bressol a tenir un tenir un horari fix d’estudi. Si és molt petit (1-2 anys) tindrà suficient amb 15 minuts de pràctica: durant l’etapa preescolar (3-6 anys) uns 45 minuts, i caldrà augmentar el temps segons augmenti la seva edat.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28