"...però durant els primers anys el que cal fer es guiar-los i explicar-los quines són les seves responsabilitats..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1318
Data: 22 de juny de 2012
El desenvolupament escolar dels vostres fills depèn en gran part de si han après o no des de ben petits, a l'escola bressol o en l’etapa prèvia a l'escola primària, a complir amb els seus deures.
Generalment, les mares dediquen diverses hores a la setmana a reforçar els coneixements que els seus fills han après a l'escola, però durant els primers anys el que cal fer es guiar-los i explicar-los quines són les seves responsabilitats, a més de preguntar-los quines són les seves motivacions, o què els agradaria pintar o dibuixar per incentivar la seva capacitat de raonament.
Algunes vegades els pares fan les tasques als seus fills sobretot quan els noten indiferents, irritables o malhumorats, però això, en comptes d`ajudar-los en el seu desenvolupament, si es repeteix en moltes ocasions, pot afectar els seus hàbits d'estudi en un futur. El més convenient és crear un lloc a casa on el nen trobi un ambient tranquil, sense interrupcions, i que l'acostumeu des de l'escola bressol a tenir un tenir un horari fix d’estudi. Si és molt petit (1-2 anys) tindrà suficient amb 15 minuts de pràctica: durant l’etapa preescolar (3-6 anys) uns 45 minuts, i caldrà augmentar el temps segons augmenti la seva edat.