Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Intervenció infantil precoç

Articles de premsa

"...Treballar amb programes d’intervenció primerenca ajuda a la maduració..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1336

Data: 2 de novembre de 2012

Una de les publicacions més consultades pels pares a USA és “Washington Parent” pels articles del NIMH (National Institute Mental Health) principal grup de recerca i investigació de la ciutat de Bethesda. Les seves últimes recerques es realitzen sobre la “intervenció primerenca”. En etapes preescolars de 0 a 6 anys els principals trastorns es poden identificar amb les proves corresponents de desenvolupament cognitiu, maduració, llenguatge i conducta adaptativa. Això permet establir un correcte diagnòstic en edats preescolar, oferint el tractament d’intervenció adequat.

Aquesta mateixa setmana venia a consulta un nen de 4 anys que va caminar als 16 mesos i parlava menys de 10 paraules als dos anys, feia ecolàlies i repetició de sons. També, quan va iniciar l’educació infantil, amb el contacte amb altres nens no interactuava i presentava dificultats d’hàbits i socialització. Els pares van fer una primera consulta i explicaven que els havien dit que tornessin als 6 anys. No convençuts demanaven de nou una altra opinió ja que des de l’escola i l’entorn familiar més proper els comentaven que hi havia solucions. Treballar amb programes d’intervenció primerenca ajuda a la maduració. Tranquil·litzar els pares o ajudar els nens? O millorar la maduració fent les dues coses alhora.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28