Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Protocol dislèxia i TDAH

Articles de premsa

"...No hi ha criteris comuns i clars d'actuació i això fa que els pares necessitin la informació..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1340

Data: 30 de novembre de 2012

Fa poc ens vam assabentar per organismes institucionals i per la premsa que està a punt de sortir a la llum un nou Protocol d'actuació per adaptar l'escolaritat a alumnes que presentin dificultats de TDAH com a alumnes amb necessitats educatives especials. Hi ha un cert desconcert perquè mentre en uns casos es recomana l'ajuda escolar en d'altres es desestima. No hi ha criteris comuns i clars d'actuació i això fa que els pares necessitin la informació per saber que han de decidir com a millor mesura per al futur del seu fill. En els cursos d'Educació Primària, el PI (Pla Individualitzat) s'aplica per a les dificultats de codificació semàntica de la lecto-escriptura en la dislèxia i dificultats de planificació i dispersió en el TDAH. Però això pren èmfasi en especial a l'Ensenyament Secundari i al Batxillerat, quan el nivell acadèmic augmenta i no s'arriba a assolir el nivell per aprovar l'escolaritat. Aquest PI permet l'aplicació d'un protocol d'actuació durant els cursos necessaris, es pot aplicar també al Batxillerat i pot finalitzar amb la petició de l'estudi de cada cas per accedir a la Selectivitat on un Tribunal accepta o denega la petició. Les dades de presentació finalitzen el 31 de gener i és ara quan es prepara la documentació: full de sol.licitud, pla individualitzat i informe mèdic-psicològic del centre que el tracta.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59