Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Disgrafia i senyals d'alarma

Articles de premsa

"...Als 4 anys, són senyals d'alarma o indicadors no saber saltar sobre un peu, córrer amb agilitat, o pedalar un tricicle, o no saber dibuixar una figura humana i també no agafar bé el llapis amb la pinça escrivana per escriure..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1358

Data: 5 d'abril de 2013

Entre els 3 i 4 anys, pel que fa a motricitat el nen ha de saber saltar a peu coix i aguantar-se en un peu quasi 5 segons, pujar i baixar les escales alternant els dos peus, xutar la pilota endavant. llençar-la amb les dues mans cap amunt, desplaçar-se àgilment endavant. Pel que fa a destresa manual, pot copiar les formes bàsiques rodona, quadrat, triangle. Als tres anys fa el que s'anomena l'escarabat, un cercle simulant els cabells amb boca, ulls; més endavant dibuixa persones que tinguin de dues a quatre parts del cos, utilitza el punxó i comença a retallar amb les tisores. Als 4 anys, són senyals d'alarma o indicadors no saber saltar sobre un peu, córrer amb agilitat, o pedalar un tricicle, o no saber dibuixar una figura humana i també no agafar bé el llapis amb la pinça escrivana per escriure. Ja sobre els 5 anys quan aquestes dificultats es mantenen, com que costi coordinar amb la bicicleta, utilitzar tisores, cordar sabates, retallar, o escriure les lletres pensarem en dificultats de psicomotricitat fina i el seu significat pot ser la necessitat d'ajuda per no retardar aquests aprenentatges per acabar en una disgrafia més tard i faci que no li agradi l'escola.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28