Motivació i esforç
Els nens i adolescents són més sensibles als canvis estacionals.
L'astènia primaveral apareix amb freqüència després d'un període de vacances breu. També els afecta més el que els diem. I és que la motivació l'eduquem perquè arribi de l'exterior de forma extrínseca. Sovint diem a veure si fent un esport, una sorpresa, una paga, el motivem i treu millors notes. Però on és la clau de la motivació?
Un grup de granotes passejava per bosc quan una va caure en un forat. Totes les altres preocupades es van reunir al voltant i li cridaven com n'era de profund el forat, però ella era sorda i entenia el contrari i no es va donar per vençuda.
Va saltar cada vegada més amunt i en un esforç increïble va aconseguir sortir. Passats uns instants de silenci, va explicar que com era sorda pensava que l'havien estat animant.
És la motivació un aspecte intrínsec que té a veure a confiar en un mateix, o també influeix l'exterior? Com afecta el que els arriba des de fora?
No en podem prescindir de cap de les dues, ja que qualsevol esforç i més en el tema escolar precisa de molta motivació!
Font: revista Tot Sant Cugat n.1412