Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

TDAH: trastorn d'aprenentatge

Articles de premsa

"... aquesta dada significaria que probablement en totes les aules escolars hi ha almenys un nen amb TDAH..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1509

Data: 24 de març de 2016

El TDAH és una de les primeres causes de fracàs escolar. Aquest trastorn d'aprenentatge afecta entre un 5% i 10% de la població, aquesta dada significaria que probablement en totes les aules escolars hi ha almenys un nen amb TDAH. Aquest trastorn té una base neurològica i els nens que la presenten no són capaços d'autorregular la seva conducta. Normalment presenten inquietud, impulsivitat i baixa capacitat d'atenció per tasques que no resulten interessants per a ells. Al contrari, poden mostrar-se motivats per les coses que els agraden.

Això implica dificultats en el rendiment escolar i per conseqüència es veu afectat l'àmbit escolar, familiar i en algunes situacions també el social. Els pares es troben a vegades sols davant dels problemes educatius, ja que el ritme maduratiu encara que va avançant sembla que no acaba d'arribar a les expectatives que demanda l'escola. Desenvolupar les estratègies adients millora els resultats i facilita una satisfactòria evolució de les capacitats que no han de ser només acadèmiques, ja que són molt creatius.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59