Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Millorar l'estrès infantil

Articles de premsa

"...el més important és saber abaixar el ritme, reduir el sobrepès emocional, descarregar la motxilla per als nens és important..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1567

Data: 10 de maig de 2017

 

Com a pautes a tenir en compte tindríem: intentar reduir l'estrès dels horaris fent els canvis adients a cada edat.

Revisar els hàbits d'alimentació, i tenir un estil de vida saludable.

No adaptar el nen al ritme de vida de l'adult imposant-lo.

Saber crear rituals d'acomodació, intentar relaxar-lo, si cal beure aigua, abraçar-lo en plena situació d'irritabilitat, reduir la tensió de l'entorn.

No perdre el control de la situació, és millor tranquil·litzar-nos tots plegats .

Fer preguntes curtes que pugui  respondre amb monosíl·labs, així corn preguntes obertes per desviar la seva atenció, argumentant, evitar la crispació que genera l'estrès no sempre és fàcil, millor tenir un cert control de la situació que acabar en un episodi reactiu més.

El més important és saber abaixar el ritme, reduir el sobrepès emocional, descarregar la motxilla per als nens és important, així corn canalitzar i donar sortida a l'estrès. No oblidem que l'esport pot ajudar a reduir l'estrès "es juga segons s'entrena”, si cadascú fa bé la seva part, família, escola i societat, el bon joc està assegurat.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28