Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Educar l'autoestima

Articles de premsa

"...l'autoconcepte és la representació mental que cada un té de si mateix, a partir de com ens veuen des d'un punt de vista físic, personal i social..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1606

Data: 14 de Febrer de 2018

 

Per comprendre l'autoestima cal conèixer primer què és l'autoconcepte. L'autoconcepte és la representació mental que cada un té de si mateix, a partir de com ens veuen des d'un punt de vista físic, personal i social. Aquesta representació es realitza a partir de la imatge que la persona capta de si mateixa en els principals contextos en què es mou: escolar, social, familiar, etc. L'autoestima sempre facilita la sensació d'acceptació del propi nen o adolescent i amb això l'autoconfiança i la seguretat personal.

En el moment que un nen o un adolescent compara la imatge que ha anat formant d'ell mateix (en moltes ocasions condicionada pel seu entorn) amb la imatge de la persona que volia ser, comença a formar la seva autoestima. Un nen, per exemple, pot pensar que té una intel·ligència normal (autoconcepte) i això li desagrada, ja que la voldria tenir superior (autoestima). Si la diferència entre la imatge que es té de si mateix i la ideal és molt gran, l'autoestima és baixa, si la diferència és petita, l'autoestima serà alta. L'autoestima és molts cops subjectiva, davant d'això els educadors hem d'identificar i equilibrar actituds condicionades per l'entorn i allunyades de la realitat.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28