Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Què és un TEA?

Articles de premsa

... es manifesten com la presència de moviments motors o repetitius, ús d’objectes o parla estereotipada, interessos restringits i/o obsessius d’intensitat gradual...

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1645
Data: 20 de Novembre de 2018

El TEA es caracteritza per un trastorn del neurodesenvolupament que es manifesta per la presència d’una actitud extremadament restringida en activitats i interessos que afecten el llenguatge, la interacció social i la comunicació.
Aquestes manifestacions poden variar molt en funció del nivell de desenvolupament i edat de cada nen.
Es manifesten com la presència de moviments motors o repetitius, ús d’objectes o parla estereotipada, interessos restringits i/o obsessius d’intensitat gradual, hiper-hipo sensibilitat sensorial, fascinació per objectes que roden, giren, rodes.
En l’actualitat molts nens es beneficien d’un diagnòstic i intervenció precoç, a través de proves com DENVER (0-5 anys); British Columbia; M-CHAT (18-24 mesos. Diana Robins, U. Georgia. USA); CAST (36-48 mesos. Scott i Baron, U. Cambridge); A-DIR i A-DOS (Catherine Lord, W. Cornell Medical College NY).
Una detecció precoç permet posar en marxa programes d’intervenció que milloren l’adaptació a l’escola i a la comunicació.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28