El comportament infantil és conseqüència del modelat educatiu dels seus educadors, fonamentalment dels seus pares. També influeix la pròpia càrrega genètica del nen, variable que condiciona el propi temperament i amb això la seva conducta i gestió emocional.
Les transformacions que la nostra societat ha experimentat en l'últim segle han provocat grans canvis en el model de família, en la comunicació entre pares i fills, i en conseqüència en l'educació del “dia a dia”.
Els pares actuals es troben habitualment sols davant els problemes educatius dels seus fills i busquen l'opinió i consells de qui els inspiri confiança, en comprovar amb preocupació com la seva harmonia familiar s'altera, i en ocasions de forma molt complexa, davant les exigències i conflictes dels seus fills. Tot això també condicionat pels nous models educatius en una societat en la que en els últims anys s'ha passat d'un model autoritari a un altre essencialment tolerant i permissiu.
Així mateix la desorientació dels pares no és aliena al desconcert educatiu de la pròpia escola, en un país amb una de les principals taxes europees de fracàs escolar, en un país en que, en conseqüència, una part molt important dels seus adolescents i joves no han après a pensar.
Articles i Enllaços d'interès
EL PAPER DEL PEDIATRA EN L'EDUCACIÓ DELS PARES - PDF
Dr. Jordi Sasot Llevadot. Psiquiatra i Pediatra. Cap de l'Unitat de Paidopsiquiatria del Centre Mèdic Teknon
Artícle publicat en el 6è Curs Interdisdiplinari d'Especialitats Pediàtriques de Centre Mèdic Teknon. Barcelona. 2012
Guia de bon ús de les xarxes socials - PDF
CESICAT - Obra titularitat de la Fundació Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya. 2010
Catàleg de materials i programes per a la prevenció i la reducció de danys associats al consum de drogues - PDF
Subdirecció General de Drogodependències, Direcció General de Salut Pública.
Departament de Salut 2010 Generalitat de Catalunya.