... I què provoca la sobreprotecció? L’absència d’una adequada capacitat de frustració...
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1640
Data: 16 d’Octubre de 2018
El comportament infantil és conseqüència sobretot de les influències rebudes de la família, professors i entorn; però són els pares els que tenen més pes. Quins són els errors educatius més habituals? En la meva pràctica profesional he trobat que es repeteixen amb freqüència dos errors:
L’absència d’un adequat temps educatiu i el desconeixement del paper de pares.
La manca de temps suficient per a la convivència i l’observació dels fills genera dubtes i por a equivocar-se, això provoca un important error educatiu: la sobreprotecció.
I què provoca la sobreprotecció? L’absència d’una adequada capacitat de frustració.
En la majoria dels casos, el desconeixement del paper de pares és involuntari. Són pares que no han establert criteris educatius i la seva educació sol ser ambivalent i tolerant, modelant fàcilment fills amb un perfil tirà. També hi ha pares que voluntàriament eviten els conflictes que comporta la seva funció educativa i els fills difícilment coneixen el NO.
Si no eduquem la capacitat de frustració durant la infància, ens exposem al fet que apareguin trastorns del comportament, i en alguns nens amb major vulnerabilitat es facilita el desenvolupament de trastorns de conducta.