Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Com parlar als nens TDAH

Artículos de prensa

"...Les nostres emocions estan influïdes per les nostres creences..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1308

Data: 13 d'abril de 2012

Les nostres emocions estan influïdes per les nostres creences, és a dir la manera com interpretem la realitat. Autors com Aaron Beck ens parlen sobre Influència arbitrària: arribar a conclusions sense tenir evidència suficient. “El meu fill té TDAH perquè no me’l van cuidar bé de petit”. Sobregeneralització: arribar a una conclusió general basada en un incident. “El Jaume no està fent els deures de ciència, no aprovarà el curs i no podrà anar a la universitat”.

Abstracció selectiva: focalitzar en un detall i no en le global. “No m’ha dit el que passa, sempre em menteix”. Personalització:  relacionar fets externs sense que tinguin una evidència certa. “L’Anna mai apaga els llums, ho fa per desafiar-me”.  Pensament dicotòmic: pensar en els extrems de tot o res. “En Lluís no té TDAH, hi ha dies que el seu comportament és com el dels altres nens i d’altres és millor. Amplificar i restar importància: visualitzar alguna situació com més o menys important del que realment és. “El Fran passa el temps barallant-se a l’escola. No li dono importància perquè ha d’apredre a defensar-se”.

Sovint en millorar les creences o distorsions millorem la comunicació amb  els nostres fills.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 21 Noviembre 2023, 11:59